(1η) Συνάντηση ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΟΝ ΤΑΥΡΟ Τετάρτη 25/10/2017 Ώρα 18.00 – 20.00 | «Δημοκρατία, Ισότητα φύλων και δικαιώματα στο σχολείο: πραγματικότητα ή ζητούμενο;»

hackathonΤο Enable - Eν Δυναμώνω, http://enable.eun.org/ (Ευρωπαϊκό Δίκτυο ενάντια στον εκφοβισμό σε περιβάλλον μάθησης ή και διασκέδασης) είναι ένα ευρωπαϊκό πρόγραμμα στο οποίο συμμετέχουν έξι εταίροι, 5 χώρες με συντονιστή φορέα το Ευρωπαϊκό Σχολικό Δίκτυο (European Schoolnet www.eun.org).

hackathonΒασίζεται στην υπόθεση ότι η ευτυχία και η ευεξία στη σημερινή κοινωνία της γνώσης και της τεχνολογίας, απαιτούν κοινωνικές και συναισθηματικές δεξιότητες, οι οποίες επιτυγχάνονται μέσω της βαθύτερης κατανόησης και υπεύθυνης προσέγγισης των κοινωνικών αλληλεπιδράσεων, είτε στον πραγματικό κόσμο, είτε διαδικτυακά. Στοχεύει στην καταπολέμηση του φαινομένου του εκφοβισμού με ολιστικό τρόπο, τα παιδιά να ασκήσουν τα θεμελιώδη δικαιώματά τους στο σπίτι, στο σχολείο, στην τάξη και την κοινότητα. Το πρόγραμμα θα συμπεριλάβει 30 σχολεία, θα ενημερώσει 6.000 εφήβους ηλικία 11-14 ετών και θα ενδυναμώσει 2.000 γονείς και εκπαιδευτικούς.
Στην Ελλάδα το Enable- ΕνΔυναμώνω υλοποιείται από την Μ.Κ.Ο «Μαζί για την Εφηβική Υγείας –For Adolescent Health www.youth-life.gr , σε συνεργασία με άλλους φορείς, και συγκεκριμένα:
- Μονάδα Εφηβικής Υγείας (Μ.Ε.Υ), Β΄ Παιδιατρική Κλινική Πανεπιστημίου Αθηνών, Νοσοκομείο Παίδων «Π. & Α. Κυριακού» www.youth-health.gr
- Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Β’ Αθήνας, http://srv-dide-v-ath.att.sch.gr/dide
- Κέντρο Μέριμνας Οικογένειας & Παιδιού (ΚΜΟΠ), www.kmop.gr
- Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο, www.sch.gr

Δεδομένου ότι ήδη έχει πραγματοποιηθεί το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Comenius Regio της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Β΄ Αθήνας σε συνεργασία με την Μονάδα Εφηβικής Υγείας (Μ.Ε.Υ), της Β΄ Παιδιατρικής Κλινικής Πανεπιστημίου Αθηνών, Νοσοκομείου Παίδων «Π. & Α. Κυριακού» και το Πανεπιστήμιο της Πάφου, κατά το οποίο υπήρξε εκπαίδευση συνομήλικων (peer to peer education) σχετικά με την αντιμετώπιση του εκφοβισμού και την ενθάρρυνση θετικών συμπεριφορών, προτάθηκε σε μαθητές – μέντορες από τα σχολεία που διακρίθηκαν για τις καλές πρακτικές (best practices) να συμμετάσχουν και στο Enable.

Οι μαθητές – μέντορες του Comenius Regio μέσα από την επικοινωνία, τη συνεργασία, τον καταιγισμό ιδεών, «προσεγγίζουν» το δικό τους κώδικα ανθρωπιστικών αξιών και καταλήγουν στο ότι «γνωρίζοντας καλύτερα τον εαυτό σου» μπορείς να ενεργήσεις συλλογικά, προσφέροντας μία δημιουργία που ευαισθητοποιεί την κοινή γνώμη και ιδιαίτερα τα παιδιά. Οι ομάδες των μαθητών συνεργάζονται παράλληλα, ώστε μέσα από τη δημιουργία τους να ενδυναμώσουν τους συνομηλίκους τους, να ενισχύσουν τις κοινωνικές και συναισθηματικές δεξιότητες και να παίρνουν τις δικές τους αποφάσεις για τον τρόπο επίλυσης των διαφορών τους στο σχολικό και διαδικτυακό περιβάλλον.
Οι ομάδες εργάζονται ξεχωριστά προσπαθώντας να δημιουργήσουν ένα πρωτότυπο και ελκυστικό προϊόν, λειτουργώντας μεν με «άμιλλα» αλλά διατηρώντας ταυτόχρονα και τη συνοχή τους.

  Η δράση Hackathon www.youth-life.gr δίνει την ευκαιρία στους μαθητές να αξιοποιήσουν τη γνώση τους στην τεχνολογία και να δημιουργήσουν ένα ψηφιακό μήνυμα, που τονίζει την αξία της επικοινωνίας και της σύνδεσης σε πραγματικό χρόνο. Αντιμετωπίζοντας τον παρατηρητή ως “πρόσωπο – κλειδί” που κατευθύνει την εξέλιξη της κατάστασης, οι μαθητές – μέντορες επιχειρούν να ευαισθητοποιήσουν καθένα ξεχωριστά, στο σπίτι, στο σχολείο, στην τάξη και στην κοινότητα.

  1. M.O.S (My Own Space)
  2. ACTIVE OBSERVER
  3. Self C.H.E.S.S. (Cyber Help to Eliminate «Silent Stories»)
  4. Συντονισμός
  5. Έφηβοι

Μέντορες: Αθανασίου Καλλιόπη
Φύτρος Κώστας

Αγγελόπουλος Άγγελος
Αθανασιάδη Χριστίνα
Ανδριανοπούλου Ιωάννα
Καλαϊτζή Κάλλια
Σεβαστιάδης Γιώργος


Μέντορες: Βεσυροπούλου Άννα
Παπακωνσταντίνου Μίλτος
Παπαντριανταφύλλου Τόνια

Βάρσος Βασίλης
Καραούλη Αγγελική
Μποκόρου Κων/να
Λούης Μιχάλης
Συρμπόπουλος Ηλίας

Μέντορες: Δουμανά Ρέα
Κατσοχρήστος Φώτης
Σαββιδάκη Μαρία

Γαλερού Αναστασία
Ξαγοράρης Βασίλης
Τσεκούρα Ελένη

Άρτεμις Αδαμοπούλου - Πληροφορική στη Βιοϊατρική
Αθανασίου Καλλιόπη - Ψυχολόγος
Βεσυροπούλου Άννα - Εκπαιδευτικός
Δουμανά Ρέα - MSc. Κλινική Ψυχολογία, Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας
Κατσοχρήστος Φώτης - Καθηγητής
Πληροφορικής Παπακωνσταντίνου Μίλτος - Εκπαιδευτικός
Παπαντριανταφύλλου Τόνια – Εκπαιδευτικός
Σαββιδάκη Μαρία - Εκπαιδευτικός
Φύτρος Κώστας - Καθηγητής Πληροφορικής

Αγγελόπουλος Άγγελος, 16 ετών, PIERCE Λύκειο Αμερικάνικο Κολλέγιο Ελλάδας
Αθανασιάδη Χριστίνα, 16 ετών, 3ο ΓΕΛ Αμαρουσίου Αττικής
Ανδριανοπούλου Ιωάννα, 14 ετών, Β Γυμνασίου
Βάρσος Βασίλης, 16 ετών, 2ο ΓΕΛ Πεύκης Αττικής
Γαλερού Αναστασία, 13 ετών, Κολλέγιο Αθηνών
Καραούλη Αγγελική, 15 ετών, 5ο ΓΕΛ Πεύκης Αττικής
Καλαϊτζή Κάλλια, 15 ετών, Εκπαιδευτήρια Λύκειο Μελισσίων Αττικής

«Η Ελληνική Παιδεία»
Λούης Μιχάλης, 16 ετών, 2ο ΓΕΛ Πεύκης Αττικής
Μποκόρου Κων/να, 15 ετών, 8ο ΓΕΛ Χαλανδρίου Αττικής
Ξαγοράρης Βασίλης, 17 ετών, Λύκειο Αγ. Αναργύρων
Σεβαστιάδης Γιώργος, 15 ετών, 3o ΓΕΛ Ηρακλείου Αττικής
Συρμπόπουλος Ηλίας, 15 ετών, 2ο ΓΕΛ Ηρακλείου Αττικής
Τσεκούρα Ελένη, 15 ετών, Γυμνάσιο Ηλιούπολης
next
prev